فرهنگ اوز

ساخت وبلاگ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان تسلیت درگذشت استاد حمید سبزواری “پدر شعر انقلاب” گفت: شعر انقلاب اسلامی حاوی گفتمان و از شاخصه های هویت انقلابی است.در پی درگذشت استاد حمید سبزواری “پدر شعر انقلاب” و سراینده آثار مشهور و ماندنی دوران انقلاب و دفاع مقدس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، این فقدان جانسوز را به جامعه هنری و شعرای فارس و کشور تسلیت گفت.

بهزاد مریدی با اشاره به اینکه شعر انقلاب اسلامی حاوی گفتمان و شاخصه های هویت انقلابی است ، افزود: هم موضوع و هم موضع ضرورتاً از انقلاب اسلامی برمی‌آید و ما این را در آثار اساتیدی چون سبزواری به وضوح مشاهده می‌کنیم او در عین اینکه موضوع انقلاب اسلامی را در شعرهایش دارد از میراث کهن فرهنگ ایرانی اسلامی و باستان بهره می‌گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه بیان داشت: انقلاب های مختلف در نقاط مختلف دنیا و تاثیر آن بر ادبیات کشورها، نشان دهنده این موضوع است که ادبیات تا چه حد متاثر از رویداد و وقایع سیاسی و اجتماعی دوران است.

این مقام فرهنگی استان با تاکید براینکه تغییر، تحول و دگرگونی امری است حتمی که در ذات هر انقلاب نهفته است، تصریح داشت: هر انقلابی بر جنبه های مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی و حتی فرهنگ جامعه تاثیر بسیاری دارد و از آنجا که بخش عظیمی از فرهنگ و هویت هر کشور ادبیات و شعر آن است و هر اتفاق و حادثه ای که در زیر ساخت یک جامعه رخ دهد، ادبیات و فرهنگ هم دچار تحول می شود.

دبیرشورای فرهنگ عمومی فارس افزود: در بیانات مقام معظم رهبری نیز بارها به اهمیت شعر انقلاب تاکید شده است. ایشان شاخصه‌هایی چون عدالت‌خواهی، وحدت مسلمین، رفعت ملی و اسلامی، معارف دینی، گفتمان انقلاب و بیداری اسلامی را معیارهای شعر انقلاب عنوان کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در بخش پایانی سخنانش اعلام کرد: استان فارس و کشور اسلامی ایران توان آن را دارد تا جشنواره شعر انقلاب را بصورت بین‌المللی برگزار کرده و این باعث می شود تا تاثیرات شعر انقلاب در خارج از مرزها هم نمود داشته باشد.

مروری بر زندگی و زمانه استاد حمید سبزواری

حمید سبزواری، زادهٔ ۱۳۰۴ در سبزوار، شاعری است از نسل دیروز. پدرش، «عبدالوهاب»، پیشه‌ور ساده‌ای بود که قریحهٔ شعری داشت. جدش، ملا محمدصادق ممتحنی، شاعری مردمی بود که «مجرم» تخلص می‌کرد.

پدر و مادر حمید، شاید اولین اساتید وی بودند. او جامع المقدمات را نزد میرزا حبیب جوینی خوانده‌بود. حاج آقا محمدعلی محمدی نیز از دیگر استادان وی بود.

وی در نوجوانی شاهد فرهنگ‌ستیزی، خشونت و سرکوب احساسات مذهبی مردم توسط رضا شاه پهلوی بود. چهارده‌ساله بود که سرودن شعر را آغاز کرد. حمید جوان در آن سال‌ها به هر حزب و گروهی که فکر می‌کرد حامل حقیقت یا حامی محرومانند سری می‌زد، اما به‌سرعت درمی‌یافت که آن سراب‌ها هیچ‌گاه نمی‌توانند عطش عدالت‌خواهی و شوق استقلال‌جویی او را سیراب کنند، و سرخورده کنار می‌کشید.

استاد حمید سبزواری بر اثر کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ متواری و مخفی شد. لیکن بعداً خود را به شهربانی سبزوار معرفی کرد و چهار سال در وضعیت بلاتکلیفی و تعلیق طی کرد تا سرانجام تبرئه شد.

مهمترین فعالیت سبزواری، شاعری است. شعر حمید، شناسنامهٔ زمانمند انقلاب است، زیرا کمتر حادثه یا رویدادی است که انعکاس آن در شعر او نباشد.

سبزواری ابتدا به شغل معلمی مشغول بود. بعد از حوادث مرداد ۱۳۳۲ از آموزش و پرورش اخراج و سپس کارمند بانک بازرگانی (بانک تجارت پس از انقلاب) در تهران شد و سپس به شاعری روی آورد.

سبزواری دارای مدال درجه یک هنر در رشته ادبیات است و اولین شاعری می‌یاشد که کتاب شعرش با عنوان(سرود درد) در سال ١٣٧٥ کتاب سال شناخته شد.

برخی از آثار استاد حمید سبزواری عبارتند از: سرود درد، سرود سپیده، سرود دیگر، کاروان سپیده، یاد یاران، گزیده ادبیات معاصر و همچنین سروده هایی جاودان در تاریخ انقلاب اسلامی چون: خمینی ای امام، بانگ خاوران، خجسته باد این پیروزی/ وقت است تا بار سفر بر باره بندیم/ دل بر عبور از سد خار و خاره بندیم/ از هر کران، بانک رحیل آید به گوشم/ بانک جرس برخاست، وای من، خموشم

روحش شاد و یادش گرامی باد.

روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی فارس
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۳۲

فرهنگ اوز...
ما را در سایت فرهنگ اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان farhangevaz بازدید : 115 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 15:10

محیط زیست جایی که من در آن زندگی میکنم بهترین است..
انجمن هنرهای تجسمی خانه فرهنگ برگزار می کند:
(مسابقه ی نقاشی و طراحی)
*من و شهر من و محیط اطراف من*
کودکان و نوجوانان می توانند آثار خود را به ادرس اوز،خیابان زمین پیما خانه فرهنگ (بعدالظهرها) و یا خیابان جنگجو دفتر آبنوس نگار آریایی تحویل و یا به [email protected] ایمیل نمایند.
به سه نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.با تشکر

2016-06-06-PHOTO-00000002

فرهنگ اوز...
ما را در سایت فرهنگ اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان farhangevaz بازدید : 104 تاريخ : دوشنبه 17 خرداد 1395 ساعت: 19:33

دستانت را پرواز داده ای، می دانم که جرات و جسارتت و شهامتت مثال زدنی است.

لبخند که می زنی هزار فانوس خاموش، روشن می شود و جان می گیرد و … غیر ممکن ها ممکن می شد و تو استوار و محکم به دیار ناشناخته ها گام می زنی، وقتی اوج می گیری زمین دیگر فرش پایت نیست، آسمانی می خواهی که برایت فرش بگستراند و تو سبکبال آرامشت را دنبال کنی … امروز در دستان توست و امروز سهم توست و تو بازتاب هیجان تمام تصوراتی هستی که در تو  گره می خورد. هزار برگ برنده زیر گامهایت لول می خورد تا پیوندی شود به جاده هایی که تو را به راه می خواند…

سعی کن بخوانی، بدانی و بتوانی تا از هیچ افسوسی عقب نمانی. سعی کن اندیشه های ناب سهم تو باشد و آموختن برای تو سپری شود که افکارت را آذین بندد. سعی کن صادقانه و خالصانه از این روزهایی که خداوند قسمتت کرده استفاده کنی، عمر می گذرد و تو تنها کسی هستی که چگونه گذشتن را از آن خود می کنی،تو  من دعا می کنم که لبخند خداوند همواره به لحظه هایت بدرخشد و هر روز روز تو باشد. روزی که در آن لبخند بزنی، بیاموزی، تلاش کنی، دیگران را شاد کنی.تو تنها کسی هستی که می توانی بر قله های روشن فردا درفشی از توانستن و رسیدن به حقیقت را به اهتزاز در آوری،پس تا فرصتها سهم توست تلاش کن،تو می توانی. امروز روز توست و یقین داشته پاش اگر بیاموزی و بدانی فردا نیز سهم تو خواهد بود و هرروز بهترین روز. یقین داشته باش که فقط خودت هستی که می توانی بیافرینی و معجزه ای برای امروز و فردایت باشی.
به مناسبت روز جوان،و با تبریک این روز به همه ی جوانان کوشا و هنرمند،خوشحالیم که مهد علم و ادب و فرهنگ شاهد جشن دانش آموختگی شمار زیادی از عزیزانی بود که شهر اوز را برای تحصیل انتخاب کرده بودند،با تبریک روزجوان و جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور و آزاد،تبریک ویژه ی خود را به همه ی دانشجویان،خصوصا هنرمندان انجمن های خانه فرهنگ که همراه همیشگی ما هستند،از خداوند توفیق روزافزون در تمام مراحل آموختن علم و هنر خواستاریم، امید که شاهد دانش اموختگی همه ی عزیزان در مقاطع بالاتر تحصیلی باشیم.لازم به ذکر است که در مراسم ها هنرمندان انجمن های هنری خانه فرهنگ اوز هنرنمایی کرده اند.
درخت تو گر بار دانش بگیرد/به زیر آوری چرخ نیلوفری را….

IMG_0182 IMG_0183 IMG_0184

IMG_1935 IMG_0202-300x200 IMG_0207-300x200 IMG_0215-207x216 IMG_0205-300x200

فرهنگ اوز...
ما را در سایت فرهنگ اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان farhangevaz بازدید : 107 تاريخ : جمعه 14 خرداد 1395 ساعت: 15:45

به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لار این کارگاه آموزشی توسط باشگاه خبرنگاران جوان صداو سیمای مرکز فارس وبا همکاری دفتر خبری لارستان وانجمن گویندگی و دوبلاژ اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لارستان برگزار شده است.

محمد اثنی عشری هدف از برگزاری این دوره را ترغیب وتشویق علاقه مندان به فن گویندگی وهمچنین تقویت قدرت فن بیان هنرمندان این رشته اعلام کرد.
وی ادامه داد:این کارگاه طی 2روز با حضور “امیر همایون یزدان پور”پیشکسوت گویندگی ومجری توانمند صدا وسیما با سابقه ای بالغ بر 51 سال  برگزار میگردد.
 روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان /خبرنگار: منیره جهان بین ؛
به همت دفتر خبری صدا و سیما و همکاری انجمن گویندگی و دوبلاژ، دوره مقدماتی آموزش فن گویندگی و مجری گری توسط امیر همایون یزدان پور مجری با سابقه رادیو و تلویزیون فارس برگزار گردید.
دراین دوره دو روزه که با حضور بیش از پنجاه هنرجو برگزار گردید به مبانی واصول اولیه گویندگی  از جمله انواع صدا،انواع گوینده،روش های پرورش صدا،اندامهای موثر در تولید صدا، فن خطابه، سخنوری و تکنیک های ویژه  مجری گری و گویندگی رادیویی پرداخته شد ودر پایان نیز آزمون عملی وتئوی از هنرجویان به عمل آمد.
در حاشیه این کارگاه هیئت مدیره انجمن گویندگی و دوبلاژ با حضور رییس دفتر خبری صدا و سیما در لارستان تشکیل جلسه داد.
صالح شهبازی به نمایندگی از این انجمن،تلاش های دفتر خبری صدا وسیما به جهت راه اندازی دوره های مقدماتی و حرفه ای گویندگی و دوبلاژ در لار را ستودنی دانست و بر ادامه همکاری بین این دو نهاد تاکید کرد.
در ادامه این جلسه فیلم شعله محصول سینمای هندوستان که برگردان آن به زبان لارستانی توسط هنرمندان بومی صورت گرفته بود،مورد بررسی قرار گرفت و ایرادات فنی  جهت رفع اشکال به متولیان دوبلاژ این فیلم ابلاغ شد.

فرهنگ اوز...
ما را در سایت فرهنگ اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان farhangevaz بازدید : 110 تاريخ : جمعه 14 خرداد 1395 ساعت: 15:45

2016-06-01-PHOTO-00000024 2016-06-01-PHOTO-00000025 2016-06-01-PHOTO-00000027

دکتر افسانه نجم آبادی؛ تاریخ پژوه زنان روزگار قاجار

دکتر افسانه نجم آبادی از نوادگان «شیخ هادی نجم آبادی» در سال 1325 خورشیدی در تهران متولد شد. تحصیلات ابتدایی تا متوسط خود را در تهران گذراند. وی رشته فیزیک را در دانشگاه تهران برگزید. دو سال آخر دوره تحصیلی خود در همین رشته تا مقطع فوق لیسانس در دانشگاه هاوارد سپری و دوره دکتری خود را در رشته جامعه شناسی دانشگاه منچستر انگلیس سپری کرد و از پایان‏نامه خود با عنوان «اصلاحات ارضی و تحولات اجتماعی در ایران» با راهنمایی پروفسور «تئودور شنین» دفاع نمود. وی در طول زندگی زندگی خود، فعالیت‏های اجتماعی و علمی را با هم در آمیخت و از هر کدام برای دیگری بهره جست. از دغدغه اصلی وی نقش زنان ایرانی در تحولات تاریخ معاصر به ویژه در دوره قاجار و انقلاب مشروطه است. نجم آبادی پس از 9 سال تدریس در رشته مطالعات زنان در دانشگاه «بارنارد»، از سال 1380 تا کنون به عنوان استاد تاریخ در دانشگاه هاروارد مشغول به تدریس است و علاوه بر دروس تاریخ، مطالعات زنان و تاریخ جنسیت را نیز درس می‏دهد. وی همچنین رییس کمیته برنامه مطالعات زنان و جنسیت این دانشگاه است.

تألیفات وی عبارت‏اند از: معایب الرجال، (سوئد 1992م)؛ زنان شرقی: اسنادی درباره دومین کنگره زنان شرق نشر شیرازه 1384ش و… از وی مقالاتی با عنوان: «زنان در برابر چالش‏های زنان و مدرنیته ایرانی» در مجله زنان به چاپ رسیده است. همچنین ایشان به نقد بیش از هفت کتاب از جمله «حجاب‏ها و گفتارها» از فرزانه میلانی، «دختران ایران» از ستاره فرمانفرمایان، «ایران بین دو انقلاب» از آبراهامیان پرداخته است. وی مدیر پروژه «دنیای زنان در عصر قاجار» می‏باشد.
نجم آبادی آخرین تحقیقات خود را این بار در استان فارس و در شهر اوز دنبال کرد و اظهار خرسندی کرد از اینکه اوز پتانسیل بسیار بالایی در زمینه هنری و آثار به جا مانده از زنان دارد،زنان اوز از دیرباز هنرمند بوده و در زمینه ی سرودن شعر،نقاشی،قصه گویی،و هنرهای دستی تبحر کافی داشته اند.نقش و نگارهای بر روی پارچه ها،قلاب دوزی و خوس بافی و دیگر هنرهایی که امروزه به ندرت شاهد آن هستیم در اوز با کمترین امکانات انجام می گرفته و هنوز رونق دارد و البته چندسالی است که تلاش های زیادی در جهت زنده نگه داشتن این امر صورت گرفته است.
دکتر نجم آبادی طی چند روز اقامت در اوز در موزه مردم شناسی با همراهی فرشیده بغداد آبادی و حسین اسکندری از پوشش و اسناد و مدارک و زیورآلات و سایر مواردی که به متعلق و یا به نام زنان اوزی بود تصویر برداری کردند و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز نمودند.
با آرزوی موفقیت برای دکتر افسانه نجم آبادی محقق،نویسنده و پژوهشگر،هنرمند و استاد دانشگاه و آرزوی موفقیت برای سایر بانوان توانمند عرصه های علمی،پژوهشی و فرهنگی و هنری،نمونه ای از کارهایی که بانوان اوزی با نخ و سوزن و خوس بر روی پارچه هنرمندانه نقش می زدند را در اینجا مشاهده میکنید.

2016-06-01-PHOTO-00000026 2016-06-01-PHOTO-00000022 2016-06-01-PHOTO-00000028

فرهنگ اوز...
ما را در سایت فرهنگ اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان farhangevaz بازدید : 121 تاريخ : جمعه 14 خرداد 1395 ساعت: 15:45

2016-06-01-PHOTO-00000024 2016-06-01-PHOTO-00000025 2016-06-01-PHOTO-00000027

دکتر افسانه نجم آبادی؛ تاریخ پژوه زنان روزگار قاجار

دکتر افسانه نجم آبادی از نوادگان «شیخ هادی نجم آبادی» در سال 1325 خورشیدی در تهران متولد شد. تحصیلات ابتدایی تا متوسط خود را در تهران گذراند. وی رشته فیزیک را در دانشگاه تهران برگزید. دو سال آخر دوره تحصیلی خود در همین رشته تا مقطع فوق لیسانس در دانشگاه هاوارد سپری و دوره دکتری خود را در رشته جامعه شناسی دانشگاه منچستر انگلیس سپری کرد و از پایان‏نامه خود با عنوان «اصلاحات ارضی و تحولات اجتماعی در ایران» با راهنمایی پروفسور «تئودور شنین» دفاع نمود. وی در طول زندگی زندگی خود، فعالیت‏های اجتماعی و علمی را با هم در آمیخت و از هر کدام برای دیگری بهره جست. از دغدغه اصلی وی نقش زنان ایرانی در تحولات تاریخ معاصر به ویژه در دوره قاجار و انقلاب مشروطه است. نجم آبادی پس از 9 سال تدریس در رشته مطالعات زنان در دانشگاه «بارنارد»، از سال 1380 تا کنون به عنوان استاد تاریخ در دانشگاه هاروارد مشغول به تدریس است و علاوه بر دروس تاریخ، مطالعات زنان و تاریخ جنسیت را نیز درس می‏دهد. وی همچنین رییس کمیته برنامه مطالعات زنان و جنسیت این دانشگاه است.

تألیفات وی عبارت‏اند از: معایب الرجال، (سوئد 1992م)؛ زنان شرقی: اسنادی درباره دومین کنگره زنان شرق نشر شیرازه 1384ش و… از وی مقالاتی با عنوان: «زنان در برابر چالش‏های زنان و مدرنیته ایرانی» در مجله زنان به چاپ رسیده است. همچنین ایشان به نقد بیش از هفت کتاب از جمله «حجاب‏ها و گفتارها» از فرزانه میلانی، «دختران ایران» از ستاره فرمانفرمایان، «ایران بین دو انقلاب» از آبراهامیان پرداخته است. وی مدیر پروژه «دنیای زنان در عصر قاجار» می‏باشد.
نجم آبادی آخرین تحقیقات خود را این بار در استان فارس و در شهر اوز دنبال کرد و اظهار خرسندی کرد از اینکه اوز پتانسیل بسیار بالایی در زمینه هنری و آثار به جا مانده از زنان دارد،زنان اوز از دیرباز هنرمند بوده و در زمینه ی سرودن شعر،نقاشی،قصه گویی،و هنرهای دستی تبحر کافی داشته اند.نقش و نگارهای بر روی پارچه ها،قلاب دوزی و خوس بافی و دیگر هنرهایی که امروزه به ندرت شاهد آن هستیم در اوز با کمترین امکانات انجام می گرفته و هنوز رونق دارد و البته چندسالی است که تلاش های زیادی در جهت زنده نگه داشتن این امر صورت گرفته است.
دکتر نجم آبادی طی چند روز اقامت در اوز در موزه مردم شناسی با همراهی فرشیده بغداد آبادی و حسین اسکندری از پوشش و اسناد و مدارک و زیورآلات و سایر مواردی که به متعلق و یا به نام زنان اوزی بود تصویر برداری کردند و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز نمودند.
با آرزوی موفقیت برای دکتر افسانه نجم آبادی محقق،نویسنده و پژوهشگر،هنرمند و استاد دانشگاه و آرزوی موفقیت برای سایر بانوان توانمند عرصه های علمی،پژوهشی و فرهنگی و هنری،نمونه ای از کارهایی که بانوان اوزی با نخ و سوزن و خوس بر روی پارچه هنرمندانه نقش می زدند را در اینجا مشاهده میکنید.

2016-06-01-PHOTO-00000026 2016-06-01-PHOTO-00000022 2016-06-01-PHOTO-00000028

فرهنگ اوز...
ما را در سایت فرهنگ اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان farhangevaz بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 13 خرداد 1395 ساعت: 3:01

به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لار این کارگاه آموزشی توسط باشگاه خبرنگاران جوان صداو سیمای مرکز فارس وبا همکاری دفتر خبری لارستان وانجمن گویندگی و دوبلاژ اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لارستان برگزار شده است.

محمد اثنی عشری هدف از برگزاری این دوره را ترغیب وتشویق علاقه مندان به فن گویندگی وهمچنین تقویت قدرت فن بیان هنرمندان این رشته اعلام کرد.
وی ادامه داد:این کارگاه طی 2روز با حضور “امیر همایون یزدان پور”پیشکسوت گویندگی ومجری توانمند صدا وسیما با سابقه ای بالغ بر 51 سال  برگزار میگردد.
 روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان /خبرنگار: منیره جهان بین ؛
به همت دفتر خبری صدا و سیما و همکاری انجمن گویندگی و دوبلاژ، دوره مقدماتی آموزش فن گویندگی و مجری گری توسط امیر همایون یزدان پور مجری با سابقه رادیو و تلویزیون فارس برگزار گردید.
دراین دوره دو روزه که با حضور بیش از پنجاه هنرجو برگزار گردید به مبانی واصول اولیه گویندگی  از جمله انواع صدا،انواع گوینده،روش های پرورش صدا،اندامهای موثر در تولید صدا، فن خطابه، سخنوری و تکنیک های ویژه  مجری گری و گویندگی رادیویی پرداخته شد ودر پایان نیز آزمون عملی وتئوی از هنرجویان به عمل آمد.
در حاشیه این کارگاه هیئت مدیره انجمن گویندگی و دوبلاژ با حضور رییس دفتر خبری صدا و سیما در لارستان تشکیل جلسه داد.
صالح شهبازی به نمایندگی از این انجمن،تلاش های دفتر خبری صدا وسیما به جهت راه اندازی دوره های مقدماتی و حرفه ای گویندگی و دوبلاژ در لار را ستودنی دانست و بر ادامه همکاری بین این دو نهاد تاکید کرد.
در ادامه این جلسه فیلم شعله محصول سینمای هندوستان که برگردان آن به زبان لارستانی توسط هنرمندان بومی صورت گرفته بود،مورد بررسی قرار گرفت و ایرادات فنی  جهت رفع اشکال به متولیان دوبلاژ این فیلم ابلاغ شد.

فرهنگ اوز...
ما را در سایت فرهنگ اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان farhangevaz بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 6 خرداد 1395 ساعت: 21:51

دستانت را پرواز داده ای، می دانم که جرات و جسارتت و شهامتت مثال زدنی است.

لبخند که می زنی هزار فانوس خاموش، روشن می شود و جان می گیرد و … غیر ممکن ها ممکن می شد و تو استوار و محکم به دیار ناشناخته ها گام می زنی، وقتی اوج می گیری زمین دیگر فرش پایت نیست، آسمانی می خواهی که برایت فرش بگستراند و تو سبکبال آرامشت را دنبال کنی … امروز در دستان توست و امروز سهم توست و تو بازتاب هیجان تمام تصوراتی هستی که در تو  گره می خورد. هزار برگ برنده زیر گامهایت لول می خورد تا پیوندی شود به جاده هایی که تو را به راه می خواند…

سعی کن بخوانی، بدانی و بتوانی تا از هیچ افسوسی عقب نمانی. سعی کن اندیشه های ناب سهم تو باشد و آموختن برای تو سپری شود که افکارت را آذین بندد. سعی کن صادقانه و خالصانه از این روزهایی که خداوند قسمتت کرده استفاده کنی، عمر می گذرد و تو تنها کسی هستی که چگونه گذشتن را از آن خود می کنی،تو  من دعا می کنم که لبخند خداوند همواره به لحظه هایت بدرخشد و هر روز روز تو باشد. روزی که در آن لبخند بزنی، بیاموزی، تلاش کنی، دیگران را شاد کنی.تو تنها کسی هستی که می توانی بر قله های روشن فردا درفشی از توانستن و رسیدن به حقیقت را به اهتزاز در آوری،پس تا فرصتها سهم توست تلاش کن،تو می توانی. امروز روز توست و یقین داشته پاش اگر بیاموزی و بدانی فردا نیز سهم تو خواهد بود و هرروز بهترین روز. یقین داشته باش که فقط خودت هستی که می توانی بیافرینی و معجزه ای برای امروز و فردایت باشی.
به مناسبت روز جوان،و با تبریک این روز به همه ی جوانان کوشا و هنرمند،خوشحالیم که مهد علم و ادب و فرهنگ شاهد جشن دانش آموختگی شمار زیادی از عزیزانی بود که شهر اوز را برای تحصیل انتخاب کرده بودند،با تبریک روزجوان و جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور و آزاد،تبریک ویژه ی خود را به همه ی دانشجویان،خصوصا هنرمندان انجمن های خانه فرهنگ که همراه همیشگی ما هستند،از خداوند توفیق روزافزون در تمام مراحل آموختن علم و هنر خواستاریم، امید که شاهد دانش اموختگی همه ی عزیزان در مقاطع بالاتر تحصیلی باشیم.لازم به ذکر است که در مراسم ها هنرمندان انجمن های هنری خانه فرهنگ اوز هنرنمایی کرده اند.
درخت تو گر بار دانش بگیرد/به زیر آوری چرخ نیلوفری را….

IMG_0182 IMG_0183 IMG_0184

IMG_1935 IMG_0202-300x200 IMG_0207-300x200 IMG_0215-207x216 IMG_0205-300x200

فرهنگ اوز...
ما را در سایت فرهنگ اوز دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان farhangevaz بازدید : 91 تاريخ : پنجشنبه 6 خرداد 1395 ساعت: 18:59

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.